B-groep naar Gerolstein

Vrijdag 3 september vertrokken een aantal fietsers uit de B groep op de fiets naar Gerolstein. Om 7 uur stipt vertrokken Ingrid, Stijn, Ton, Rob, Ron en Carlo met de gastrijders Jan, Ralf en Martin bij de Viersprong. In de volgauto zorgden John en René voor de begeleiding onderweg.

Nieuws / gerolstein1

Via bekende plaatsen uit de eerder gereden Abdijtocht werd koers gezet naar de Belgische grens bij Borkel en Schaft. In Peer was na 90 km de eerste stop voor koffie met gebak. Inmiddels hadden we ook volop zon en werd vol goede moed de route weer vervolgd. Via leuke plaatsjes als Val Dieu en voor Belgische begrippen mooie wegen werd het steeds heuvelachtiger en kwam ook de eerste beklimmingen in zicht. Na een stevige lunch reden we verder naar nog meer klimmen. Via de kilometers lange Baraque Michel moest er stevig gewerkt worden om de kilometers weg te trappen. Moe maar voldaan kwamen we rond half 8 aan bij ons hotel in Gerolstein. Na een snelle douche naar het restaurant om te eten en vooral het verloren vocht weer aan te vullen met de nodige witte biertjes.

Nieuws / gerolstein2

Zaterdag was rustdag en werd vooral besteed aan het zitten op terrassen en het bezoeken van de plaatselijke burcht. De dag werd afgesloten met een goede en vleesrijke maaltijd bij de Griek. Inmiddels was er voor ons hotel een heus muziekfestival losgebarsten. Daar hebben sommigen nog lang plezier van gehad.

Op zondag liep de wekker rond 6 uur weer af en werd na een snel ontbijt en een groepsfoto om 7 uur weer vertrokken. Gezien de hoogte waar Gerolstein ligt was het best fris en waren armstukken en windstopper geen overbodige luxe. Vanuit het begin was het gelijk klimmen geblazen. Voordeel was wel dat alles dat we vrijdag moesten klimmen nu konden afdalen. De afdalingen waren lang en recht dus dat schoot lekker op richting koffie met gebak.
Via dezelfde route als vrijdag bereikten we net voor 3 uur Peer weer. Daar konden we tijdens de lunch mooi de start van de Formule 1 meepikken.
De laatste 90 km waren best nog pittig omdat we ook meer wind hadden dan vrijdag en de kilometers toch begonnen te tellen.
Om kwart voor 7 waren we weer terug waar het vrijdag allemaal begon en had Fred nog voor het eten gezorgd. Meer de meer dan verdiende biertjes was dat snel soldaat gemaakt.

Alles bij elkaar 540 kilometer gereden met bijna 4.000 hoogtemeters. We hebben een geweldig weekend gehad met prachtig weer, een leuke groep en veel gezelligheid.